Saturday, October 17, 2009

MEMORI HARI 16 OKTOBER

Oleh Akhi Mizi

SETIAP memori adalah sangat berharga. Ia jika tidak diabadikan dalam kantung kehidupan supaya kekal dalam lembar ingatan, barangkali akan terlupa oleh berlalunya waktu. Pada tahun ini Memori Hari 16 Oktober diabadikan di blog saya ini. Hidup makin bermakna tetapi bahagia tetap dicari.


Gambar 16 Oktober keluarga tercinta: Akhi Mizi, Ukhti Jazirah dan Ahmad Naufal Alwafi.



Sengaja abadikan kenangan Isteri tercinta yang sarat hamil anak ke-2 kami sambil mendukung Ahmad Naufal Alwafi di depan Honda City 1.5 vtec. Ketika ini telah cukup 9 bulan.


Kek Hari Lahir saya yang disediakan oleh isteri tercinta (ops, bukan buat sendiri, sendiri mau ingatlah Saleha Bakery sebelah tu je) ketika menyambut Ulangtahun kelahiran saya yang ke-29 di D'sa Penarak Restaurant, Langkawi.


Puan yang beli kek pun nak ambil gambar kenangan juga. Maklumlah 17 Disember nanti bolehlah banding Kek yang Akhi Mizi nak buat pulak, Haha... (Buat apa besar-besar, makan 3 beranak je. 17 Nanti 4 beranak lah)




Majlis potong kek. Terpaksa pegang tangan Naufal kalau tidak habislah... Potong guna sudu je, pisau tak dapat sebab beli kek kecil.


Lepas potong kek barulah order sampai. Hah, inilah hidangan santapan hari lahir. Hehe


Besar tak ikan siakap ni? Teka masak apa? 3rasa? Hehe... betui3x. 640g untuk 3 mulut. Mulut Naufal kecil je, mulut baba dengan ummi dia lah, haha... lu fikir la sendiri.



" Test, test... masak ke idak ni?" hehe...



Separuh masa pertama, ikan siakap telah cerah sebelah dibalun. Sambal belacan duk tera tu juga, hehe... kalau di rumah sambal belacan yang cerah dulu.



Akhirnya, berjaya juga menghabiskan isi ikan siakap ni. Ada lagi 1 gambar tapi tak dimasukkan sebab lepas ni "Baba" lah pulak ambil giliran. Tinggal yang tak boleh masuk perut saja.. Haha, sendiri mau ingat la.


Memang seronok 16 Oktober tahun ini. Mujurlah isteri pun belum beranak lagi. Anak pun sudah sihat. Saya pun makin sihat. Tahun depan apalah agaknya ceritanya.
Salam.


Sebarang KOMENTAR PERIBADI sila hantar ke emel. Sebarang perkataan, provokasi atau maklumat daripada user lain adalah di luar tanggungjawab penulis.

Akhi Mizi
myakhimizi@yahoo.com
http://akhimizi.blogspot.com/

3 comments:

AmalImtiyaz said...

tu gambar2 waktu siang...event waktumalam tentu berakhir dengan happy ending...

Akhi Mizi said...

hehe, malamnya nak tahu apa jadi? jeng jeng jeng.... memang hepi ending

Anjung Hikmah said...

Salam Mujahadah!

Tahniah sempena ulangtahun kelahiran ke-29...

"Sedetik masa berlalu, semakin dekat dengan Ilahi"

tiap2 tahun teringat nak ucap slmt ulangthn tp selalu jer lewat... 'ambe' dah tua gamaknya..

:P

min;
Ayohwer.