Monday, July 21, 2008

SALAM UKHUWAH

Assalamualaikum,

Proses melaksanakan Pengajaran dan Pembelajaran (P&P) yang berkesan sentiasa menjadi inspirasi saya selaku seorang guru. Namun, ada kalanya saya tidak berjaya mencapai apa yang saya rancang. Saya optimis, jika tidak hari ini mungkin pada hari lain P&P berkesan itu akan dapat dilaksanakan juga.

Saya ingin berkongsi apa yang saya lalui hari-hari dalam kehidupan saya sebagai seorang guru. Saya rasa sejak 2005 terlibat dengan dunia pendidikan secara rasmi (2004 hanya GSTT) masih banyak yang belum saya pelajari. Masih jauh untuk mengajar orang lain kerana pengalaman diri masih cetek dibandingkan dengan rakan-rakan guru-guru lama yang telah mengajar berbelas dan berpuluh tahun.

Oleh itu saya mengambil keputusan untuk menulis blog ini. Saya harapkan komentar membina daripada para pelayar yang singgah ke blog ini. Setiap pandangan dan teguran yang diberikan ucapan terima kasih saya rakamkan.

Sekian, jumpa lagi.

Wassalam.

Akhi Mizi

No comments: